Bedrijventoernooi Hemelvaartsdag 2013 VV De Rijnstreek

Zoals al meer dan 25 jaar de traditie is, werd ook dit seizoen het Bedrijventoernooi georganiseerd bij VV De Rijnstreek. De organisatie ligt alweer een aantal jaar bij Kendrick de Vink en Robert van den Berg. Na wekenlange voorbereidingen mochten de 8 ploegen, welke onderverdeeld waren in 2 poules, om 11.00 aftrappen. Na de eerste wedstrijden was al duidelijk welke teams een greep naar de wisselbeker zouden gaan doen en welke teams waarschijnlijk zouden afhaken. Het weer deed goed mee en het werd in de loop van de dag steeds zonniger. Halverwege het toernooi stonden de mannen van FC de Botte Bijl in poule A aan kop en voerden titelverdedigers DeVinka poule B aan. Deze ploegen lieten hun kopposities niet meer in gevaar brengen en rond de klok van 14.30 was bekend dat beide ploegen de finale zouden spelen. De mannen van De Toekomst en Blue Rent uit Bodegraven mochten om de 3 en 4 plek gaan strijden. De Blockrockers uit Zegveld, de Gekeerde Kanis uit Kamerik, Fc Hollywood uit Zoetermeer mochten samen met thuisploeg VV De Rijnstreek de overige plaatsen verdelen. VV De Rijnstreek kreeg nog wel de aanmoedigingsprijs voor de organisatie toegewezen.

De finales werden strak en rechtvaardig geleid door toernooischeidsrechters Martien Kaptein en Jan Boers. Uiteindelijk is Blue Rent 3e geworden door De Toekomst te verslaan. In de absolute finale bleek FC de Botte Bijl net niet sterk genoeg om DeVinka van de titel af te houden. De toeschouwers konden smullen in de finale, want ook de mooiste goal van het toernooi werd gemaakt in die finale. Een poeier van 30 meter was onhoudbaar voor goalie Simon van Rooijen.

De felicitaties aan het team van DeVinka en uiteraard de dank aan de deelnemende teams en de vrijwilligers die het toernooi mogelijk gemaakt hebben. Een speciale dank voor de sponsor van de prijzen van de loterij Zijerveld Cheese Unlimited uit Bodegraven.

Het was een geslaagde dag met veel voetbalplezier en zonder problemen. Het nieuwe seizoen zullen we er zeker weer bij zijn als organisatie!