Beste allemaal,

Misschien hebben jullie er al eens van gehoord, maar alle spelers uit het geboortejaar 1999 moeten dit seizoen hun Spelregelbewijs halen. Dit is een toets, welke je op internet kunt maken, met daarin enkele vragen over de spelregels van het voetbal. De KNVB stelt dit bewijs verplicht om jeugdspelers bekend te maken met de spelregels en bewust te worden van het nut van die spelregels. Na een aantal levels met vragen, die je moet doorlopen, komt er een examentoets. Als je die behaalt heb je het Spelregelbewijs voor de rest van je leven in de pocket!!

Hoe kun je starten? Na deze mail ontvang je van de KNVB direct een mail met activatiecodes. Je surft naar de site www.voetbalmasterz.nl en je activeert je zelf rechtsboven. Na het invullen van je activiatiecodes kun je zelf een wachtwoord aan maken. De gebruikersnaam is doorgaans je eigen Relatiecode van de KNVB(deze bestaat uit een aantal letters en cijfers). Nadat je een eigen account hebt gemaakt kun je beginnen aan de levels. Na het afronden van een level wordt deze opgeslagen en kun je op een later tijdstip doorgaan. Maar we adviseren je zo snel mogelijk alle levels en het examen te doorlopen.

Als je het Spelregelbewijs behaalt hebt, ontvang je daar bericht van. Ook De Rijnstreek krijgt bericht van het behalen. Veel succes!!

Voor wanneer moet het Spelregelbewijs behaald zijn? Het Spelregelbewijs willen we voor iedereen meteen na de winterstop gehaald hebben. Ga er direct mee aan de slag, zodat je snel beschikt over het Spelregelbewijs.

Wat gebeurt er als je het Spelregelbewijs niet haalt? Als je het Spelregelbewijs niet haalt, krijg je van de KNVB geen toestemming om te voetballen. Na een aantal waarschuwingen zal de KNVB een schorsing van 1 wedstrijd uitdelen. Dit doen ze om je nog beter te motiveren om het WEL te halen. Het zou zonde zijn als je een wedstrijd toe moet kijken, omdat je het bewijs niet gehaald hebt. Haal hem dus snel!!!

Hulp nodig? Als je de website www.voetbalmasterz.nl bezoekt kun je veel informatie vinden over het Spelregelbewijs en in de bijlage hebben we digitaal het Spelregelboekje aangehecht. Als je toch hulp nodig hebt met vragen of het activeren bijvoorbeeld, vraag dan gerust hulp aan de spelers die het spelregelbewijs vorig jaar al hebben gehaald, aan je ouders of mail met Robert vd Berg. We zullen je ten alle tijden te hulp schieten.

Als er nog vragen zijn, dan kun je ons altijd mailen via jeugd@vvderijnstreek.nl

De spelers die dit seizoen het Spelregelbewijs moeten halen zijn: Daan van Bemmel, Giovanni van Emmerik, Tijmen Habben-Jansen, Nick Leijen, Jennifer Schouten, Roeland Slob, Vincent Verweij. Help elkaar gerust!!

Met vriendelijke groet en veel succes!!

De Jeugdcommissie

VV De Rijnstreek