Wegens groot succes verlengd:

Nog een seizoen Soccerdream bij VV De Rijnstreek

Voetbalvereniging De Rijnstreek wilde de jeugd op een andere manier uitdagen, maar ook de eigen identiteit bewaren. We zochten dus expertise van buitenaf en dat hebben we nu een seizoen gehad van Soccerdream. De jeugd kreeg al goede begeleiding van onze eigen trainers, maar een extra injectie zou de jeugd van De Rijnstreek toch meer moeten motiveren.

We hebben niets te klagen over het eerste seizoen dat Soccerdream met ons samenwerkt. De helft van de trainingen worden gewoon door onze eigen trainers gegeven en de andere helft door de trainers van Soccerdream. Met ervaring op hoog niveau was de insteek om de jeugd een extra boost te geven. In onze ogen is dat goed gelukt. Soccerdream brengt expertise, enthousiasme, motivatie en ontwikkeling in het voetbalspel. Dat met de bewakers van onze eigen identiteit, onze eigen trainers, hebben we een perfecte mix gecreëerd.

Dus was het tijd om eigenaar van Soccerdream Vlatko Lazic eens aan de tand te voelen over onze vereniging. We hebben hem enkele vragen gesteld.

• Wat vind je tot nu toe van het niveau van de jeugd van De Rijnstreek? Valt het mee of was er veel werk aan de winkel?

Ik vond het niveau meevallen ten opzichte van wat ik ervan had verwacht voordat we het seizoen hadden gestart. Er was natuurlijk wel werk aan de winkel, aangezien er veel potentie was en dat er nog uit moest komen.

• Zijn de kinderen vooruitgegaan?

Als we kijken naar het begin van het seizoen en waar we nu staan, dan zijn de kinderen met sprongen vooruit gegaan. Het is geweldig om te zien wat sommige kinderen nu allemaal kunnen en een tijd geleden niet konden.

• Wat is de indruk die je van de Rijnstreek hebt? Organisatorisch, uitstraling, mentaliteit? Kan er wat beter?

Ik heb zoals vaker aangegeven een goed gevoel bij Vv de Rijnstreek. Zowel organisatorisch als de uitstraling en de mentaliteit is alles goed geregeld binnen de club. Daarnaast is de club altijd bezig met de toekomst en helpt het op alle vlakken mee om alles te kunnen verbeteren.

• Welke motivatie heb je zelf om de jeugd te ontwikkelen?

Motivatie krijg je vaak door individueel spelers te zien groeien en beter te zien worden. Daarnaast de positieve feedback van spelers en ouders over de ontwikkeling van de kinderen. Wat is er nou mooier als spelers die over zichzelf zeggen: ‘Ik wist niet dat ik dit allemaal kon’.

• Hoe houden jullie de trainingen zo uitdagend en origineel?

Door continuïteit en afwisseling goed te combineren zorg je ervoor dat kinderen telkens beter worden, maar ook extra dingen opsteken per training. Vaak is persoonlijke benadering het belangrijkste om kinderen een duwtje in de juiste richting te geven. Uiteindelijk zijn wij er voor ieder kind, omdat we in ieder kind verbetering zien.

• Waarom zou iemand bij de Rijnstreek moeten komen voetballen?

Voor mij is deze vraag makkelijk te beantwoorden. Bij VV de Rijnstreek staat plezier op de eerste plek. Dat gecombineerd met goede trainingen waar je iedere training beter van wordt, zorgt ervoor dat ieder kind met een goed gevoel naar huis gaat. Daarnaast zorgt VV de Rijnstreek dat alles optimaal is voor de leden. Denk hierbij aan de juiste materiaal, trainingstijden en persoonlijke begeleiding.

We zijn trots op de samenwerking met Soccerdream en op de transparante wijze waarop Soccerdream werkt. De kinderen worden echt beter en hebben echt meer plezier in het voetballen.

En we hopen in de toekomst nog meer kinderen dit te kunnen bieden. Wij staan klaar voor elk kind en elk kind krijgt van ons de juiste en ook individuele begeleiding. Kleinschalig, maar met veel mogelijkheden.

Voor meer info of lid worden? Ga naar www.vvderijnstreek.nl en kom gerust eens meetrainen.