3 wedstrijden 9 punten

Het is alweer een tijd geleden dat er een wedstrijdverslag naar buiten gekomen is. En daar was ook totaal geen reden toe in het afgelopen seizoen. Meer dan 100 doelpunten tegen en een handjevol voor. En een dramatische 7 punten verspreid over het gehele seizoen.

En dan staan we op 8 oktober al met 2 punten meer. Het is een flitsende start van de mannen van Rijnstreek. Er wordt lekker gevoetbald, iedereen heeft de moed er weer in en er lopen jongens rond met een glimlach van oor tot oor.

Dan moet er wel veel veranderd zijn. Wat nieuwe aankopen, een nieuwe trainer, een mental coach. Nee, allemaal niet waar. De trainer is nog gewoon Wim Dullemond, de leider Panc Pouw, de masseur Wim vd Linde. Alleen hebben we een nieuwe grensrechter, Gerco Lekkerkerker. Maar hij zat al in de staf. En we doen de oude(Andre Schouten) te kort om te zeggen dat het daar aan ligt.

Wel hebben we een scorende spits die traint en doelpunten maakt. Daan van Selm heeft er nu al 4 inliggen in 3 wedstrijden. Ook de van de A overgekomen Wilbert van Elten heeft zijn plekje veroverd.

Maar het zou bijzonder zijn als het alleen aan die 2 jonkies zou liggen. Het gehele team heeft een keuze gemaakt. We gaan proberen te voetballen, de lange bal eruit, en gooien niet de handdoek bij een tegenslagje. Gelukkig is dat tegenslagje nog niet geweest.

En er wordt goed getraind met een leuke enthousiaste grote groep. Dat scheelt een hoop bij een clubje als de Rijnstreek. We moeten elkaar toch op elke manier helpen en proberen te motiveren. En een gedeeld 1e plek begin oktober helpt daarmee.

Toch even een moment van kalmte en realiteit. We moeten op de grond blijven en niet gaan zweven. Het team zal elke wedstrijd voor elke centimeter moeten knokken om beter te worden en de spaarzame kansen te pakken. En dat gebeurt gelukkig ook!

En dan nog even een verslagje van de 1e wedstrijden. We doen het even kort, want de ontwikkeling van de spelers en staf is in dit kader veel belangrijker.

De 1e competitiewedstrijd was direct tegen een ex 3e klasser. Dan moet je meteen aan de bak, maar doordat het team compleet was en de kansen die we kregen gemaakt werden kon de overwinning in Nieuwerbrug blijven. 2-1 door een doelpunt van Kendrick de Vink en een penalty van Daan van Selm.

Daarna kwam de volgende ex 3e klasser en bijna buur, Siveo. Uit op het kunstgras is het altijd moeilijk. Rijnstreek staat nu eenmaal liever met beide kicksen in de klei. Het was Danny Pouw die op aangeven van Yvar Veldkamp na 3 minuten al de 0-1 binnenschoot. Daarna is het 87 minuten tegenhouden, maar als je daar ook goed in bent dit seizoen dan doe je dat gewoon.

De meest verse overwinning was een klinkende. Woubrugge was de tegenstander en is normaal gesproken een maatje te groot. Maar wat wil nou het geval. Wij zijn de ploeg waarbij het goed gaat en dus mogen we trots het veld in lopen. In de 1e helft was het al 2-0. De lange spits Daan v Selm kon 2x inschieten na een mooie counter van de thuisploeg. Na 70 minuten brak de pijlsnelle Yvar Veldkamp door en werd net binnen de 16 meter aangetikt. Penalty verzilverd door Daan v Selm. De laatste goal was voor de keihard werkende Danny Pouw. Veel gefrommel en op zijn manier erin gewerkt. Een mooie 4-0 overwinning mede door de uitstekend keepende Jos Schonewille.

Nu is het zaak om dit gevoel vast te houden en door te zetten. Voorlopig zijn deze punten alvast binnen! Rijnstreek mag trots zijn op deze seizoensstart.