Aan het einde van dit seizoen sluit Anne Smit een periode van 2,5 seizoenen als hoofdtrainer af bij VV De Rijnstreek. Na een vruchtbare periode waarin veel structuur is aangelegd gaan de hoofdtrainer en de voetbalvereniging uit Nieuwerbrug uit elkaar.

Op de Nieuwjaarsreceptie, waar Hugo Beijeman met zijn optreden de kantine op zijn kop zette,  maakte het bestuur van De Rijnstreek de nieuwe trainer bekend. Frans de Heij is de opvolger van Anne Smit. De huidige trainer van VV Linschoten word per ingang van het seizoen 2013-2014 de nieuwe hoofdtrainer van VV De Rijnstreek. Het is de bedoeling dat De Heij de selectie 1 en 2 onder zijn hoede gaat nemen. Uiteraard in samenwerking met zijn technische staf van 1 en 2. De club is zeer verheugd deze oude bekende te verwelkomen en heten hem welkom.