Beste bestuurder,
Op dit moment spelen de jeugdteams in de B-categorie hun wedstrijden in de najaarsreeks. De najaarsreeks bestaat uit 11 wedstrijden en loopt door tot en met het inhaalweekend van 3/4 februari 2018. Zoals gebruikelijk worden de teams vanaf begin december opnieuw ingedeeld voor de voorjaarsreeks. De voorjaarsreeks bestaat ook uit 11 wedstrijden en loopt door tot en met eind mei.

De voorjaarsreeks start in het weekend van 10/11 februari. Er wordt zo veel mogelijk geprobeerd de wedstrijden vanuit de najaarsreeks nog in te plannen in de daarvoor bestemde inhaalweekenden (16/17 december en 3/4 februari).

Wanneer teams nog wedstrijden willen spelen die niet meer door de KNVB ingepland kunnen worden, is het uiteraard toegestaan om onderling nog een datum af te spreken om de wedstrijd alsnog te spelen. Als de thuisspelende vereniging dit dan via de wedstrijdsecretaris aan de KNVB doorgeeft, wordt de wedstrijd alsnog ingepland. Op vrijdag 9 februari wordt de najaarsreeks afgesloten.

Voor de verenigingen staat hieronder het tijdspad met betrekking tot de herindelingen voor de voorjaarsreeks gemeld:
• Tot en met 8 december kunnen verenigingen via de wedstrijdsecretaris specifieke wensen en nieuwe teams insturen per e-mail naar de postbus voor competitiezaken. Let er hierbij op dat de voorjaarsindelingen aan de hand van de eindstanden worden gemaakt. Hierbij zien de competitieleiders al goed hoe de teams ervoor staan.
• Vanaf 11 december beginnen de competitieleiders met het vervaardigen van de voorjaarsindelingen. De conceptindelingen zijn op vrijdag 22 december klaar en inzichtelijk voor de verenigingen via SportlinkClub en Voetbal.nl. Let erop dat deze indelingen nog niet definitief zijn op dat moment en dat er dan nog wijzigingen mogelijk zijn.
• Tussen 22 december en 7 januari kunnen verenigingen de nieuwe indelingen bekijken en indien noodzakelijk nog ‘schieten’ op de gemaakte voorjaarsindelingen. Dit gaat dan alleen om specifieke gevallen. De wedstrijdsecretaris van de vereniging kan hierover dan per e-mail reageren naar de postbus voor competitiezaken.
• Vanaf maandag 8 januari kunnen er geen verzoeken meer in behandeling worden genomen. Vanaf dat moment worden de nieuwe voorjaarsindelingen aangepast en deze zullen dan op vrijdag 19 januari definitief worden gemaakt. De teams worden dan genummerd en de programma’s worden opgebouwd en ingepland. Let er dus op dat eenmalig de programma’s van het weekend van 11/12 februari later worden aangeleverd dan normaal het geval is.

Met vriendelijke groeten,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND