Vanaf het nieuwe seizoen 2013-2014 verdwijnen de papieren wedstrijdformulieren en gaan we over op een digitaal wedstrijdformulier. Het eerste elftal maakt hier al bijna 2 seizoenen gebruik van. Het vergt wel even wat aandacht om het onder de knie te krijgen, maar dat is voor iedereen goed te doen. Daarbij heeft de KNVB een handig document opgesteld met daarin stapsgewijs de werking van het softwareprogramma. Wij raden aan het onderstaande ‘klikmodel’ document door te lopen, want op die manier is het waarschijnlijk al duidelijk hoe het software programma werkt.

klikmodel-dwf-b-categorie

Het digitale wedstrijdformulier kan voor de wedstrijd ingevuld worden, net zoals nu het geval is met het papieren wedstrijdformulier. Maar het is ook vanaf mogelijk om het digitale wedstrijdformulier thuis al in te vullen(dit scheelt weer wat tijd op de zaterdagmorgen). Daarvoor kun je via onderstaande link het softwareprogramma downloaden. De benodigde toegangscodes worden aan het begin van het seizoen verstrekt.

klik op het logo van de KNVB en de rest wijst zich vanzelf. Check wel even of je de juiste instellingen van java op je computer hebt staan!

Het ligt in de planning van de KNVB dat dit systeem in fases in gebruik word genomen.In eerste instantie zullen de senioren/veteranen gebruik gaan maken van het DWF en vervolgens in november de A & B junioren. De C junioren en D pupillen zullen pas na de winterstop aan de beurt zijn. Lees hiervoor ook onderstaande brief van de bond.

20130605 brief fasegewijze invoering dwf in categorie b – seizoen 2013 – 2014

Er zal op die zaterdag iemand aanwezig zijn om even te helpen met de eerste keer dat het Digitaal Wedstrijd Formulier(DWF) gebruikt word. Alle leiders krijgen nog een mail met de toegangscodes en de verdere planning. Als er nu al vragen zijn, dan kun je die aan mij stellen. En als iemand hulp nodig heeft dan kunnen we dat op de club even doornemen eventueel.

• Let op! Hoofdstuk 1 regelen wij als club en kun je als leiders overslaan
  • Ook Hoofdstuk 5 is niet verplicht, dus mag eventueel ook overgeslagen worden.

Tenslotte heb ik van in ieder geval 1 leider de volgende gegevens nodig:

Naam:

Adres:

Postcode:

Woonplaats:

Geboortedatum:

Elke leider moet namelijk volgens de nieuwe regels van de KNVB, lid zijn van de bond. Wij heffen geen contributie uiteraard, maar het gaat even om de gegevens. Alvast dank! Graag even doormailen aan wedstrijden@vvderijnstreek.nl

Robert vd Berg

VV De Rijnstreek