Op 22 augustus heeft het 2e veld 11 weken groei achter de rug en dus was het tijd voor een evaluatie van het veld. Het Adviesbureau wat verantwoordelijk is voor kwam het veld bekijken onder het toeziend oog van de veldvrijwlligers van de Rijnstreek en het bestuur van de Stichting Buiten Sport Verenigingen Bodegraven – Reeuwijk. In een korte, maar zorgvuldige inspectie is gebleken dat het veld nog minimaal 1 maand groei nodig heeft voor het bespeelt kan worden. Op dit moment is het veld in goede staat, maar aangezien we voorzichtig moeten zijn met de speelschade hebben we een marge van 1 maand ingesteld. Alle aanwezigen waren het daar mee eens en de aannemer zal de verantwoordelijkheid tot die tijd hebben.

Kort gezegd moet de voeding die er vorige week opgegaan is nog zijn werk gaan doen en de laatste grassprieten uit de grond doen komen, zodat we de komende jaren een mooie egale en dichte grasmat hebben. Binnen 2 weken gaat overigens wel de beregenings-installatie erin en kan er volautomatisch gesproeid worden. Aan het einde van het traject zullen ook de dug outs en de verrijdbare doelen geplaatst worden.

Deze verlate oplevering brengt voor de club wel een nieuw probleem met zich mee. Aangezien we op de komende tijd nog op het hoofdveld zullen moeten trainen en daar geen veldverlichting bij is, zullen we een oplossing daar voor moeten vinden. Op dit moment zijn we als club naarstig op zoek naar tijdelijke masten die beschikbaar gesteld kunnen worden. Weet u iets? Mail dan gerust even naar bestuur@vvderijnstreek.nl