Beste leden,

We zitten in een lockdown. Dat betekent dat er voorlopig niet gevoetbald wordt in competitieverband.

Voor ons als voetballers houdt dat het volgende in:

• Alle competities zijn voorlopig stil gelegd tot en met 11 november 2020.
  • Geen trainingen en wedstrijden voor senioren.
  • Voor jeugd tot 18 jaar zijn trainingen wel toegestaan.
  • Kleedkamers en douches zijn gesloten.

De trainers zullen zoveel mogelijk de afstandsmaatregelen in acht nemen en bij klachten blijft de trainer uiteraard thuis.

Wellicht ten overvloede, maar onderstaande regels zijn nog steeds van toepassing.

• De kantine is gesloten.
  • Toeschouwers bij trainingen zijn niet toegestaan.
  • Na de training of onderlinge wedstrijd dient een ieder zo snel mogelijk het complex te verlaten. Kijken bij een andere training is niet toegestaan.
  • Spelers kunnen worden geweigerd of naar huis gestuurd tijdens de training of onderlinge wedstrijd bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts of plotseling verlies van reuk en smaak.
  • Neem je eigen bidon gevuld mee naar trainingen.

Tenslotte houden we ons als vrijwilligers allemaal nog steeds aan de basisregels:

• Houdt 1,5 meter afstand als je boven de 18 jaar bent
  • Was je handen extra vaak en ontsmet deze.
  • Hoesten of niezen in de elleboog
  • Geef geen handen
  • Blijf bij klachten thuis en laat je testen.

Onderstaand bericht is vanuit de KNVB verstuurd. Daar kun je alle recente protocollen en veelgestelde vragen bekijken.

Naar aanleiding van de aangekondigde coronamaatregelen door het kabinet is ook de corona-FAQ voor het voetbal bijgewerkt. Daarnaast is ook het aangepaste protocol ‘Verantwoord Sporten’ vanuit NOC*NSF inmiddels beschikbaar.

De FAQ wordt doorlopend bijgewerkt n.a.v. de meest recente informatie. Houd deze pagina dus goed in de gaten. Heeft jouw club vragen die niet in deze FAQ voorkomen? Laat het ons dan weten via KNVB Contact of neem contact op met jouw verenigingsadviseur.

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND

Jan Dirk van der Zee
Directeur-bestuurder amateurvoetbal

Doe voorzichtig en blijf gezond!

VV De Rijnstreek