Een Jeugdkamp om nooit te vergeten!

Dit pinksterweekend is De Rijnstreek met 55 kinderen naar Leusden geweest om het jaarlijkse jeugdkamp te vieren. Een activiteit waar iedereen al maanden naar uit keek. En het was weer leuk. Het was helaas wel wat guur, maar verder hebben de kinderen van de F t/m de C zich heel goed vermaakt. Van de bosspellen, het zwembad, het levend stratego tot de zeephelling aan toe. En natuurlijk het keten in de nacht. Daarnaast hadden we via Rick van Duijn een heuse Freestyle Voetballer op het kamp die onze jongens wat spectaculaire trucjes heeft geleerd. Zijn naam is Maarten Luit en hij is Europees 2e in het freestyle voetballen. Op de maandag zijn we allemaal moe maar voldaan weer naar huis gegaan. We doen het immers voor de kinderen.

2016-05-16 19.59.23

Maar misschien is het nu een keer goed om de vrijwilligers die in voorgaande jaren zijn mee geweest, maar ook zeker de vrijwilligers die dit seizoen mee gegaan zijn om de kinderen een fantastisch weekend te laten beleven in het zonnetje te zetten. Ga er maar aan staan om de verantwoordelijkheid op je te nemen in zo’n weekend. En dan gaat het niet om leeftijd en ervaring, maar om enthousiasme. En we mogen trots zijn op deze jongens en mannen die weer het gehele weekend hun benen uit hun lijf hebben gelopen en pas rond de klok van 0.00 op hun gat konden gaan zitten. Om de volgende dag om 07.30 weer klaar te staan. Misschien is dit het podium niet om mijn irritatie te botvieren, maar ik zou zo graag willen dat de criticasters zich eens wat beter zouden inleven. Gelukkig is de overgrote meerderheid blij met onze begeleiding en hoe het kamp georganiseerd wordt en we hebben veel waardering gehad. Maar toch blijven wat negatieve berichten rondzweven en daar mag best even over nagedacht worden. De meeste leiding gaat al jaren mee en ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe leiding nog jaren mee gaat. Ik ben trots op onze jongens en onze spelers. Dat zou iedereen moeten zijn….

Al met al hopen we dat volgend jaar nog meer kinderen mee gaan, want we hadden nog 1 tent over. Wij kijken er nu al naar uit. Maar voor nu een speciale dank naar onze vrijwilligers:

Leon Hagoort, Frank Verduyn, Dirk de Koning, Duncan Burns, Rick van Duijn, Bob Harmsen, Herman van Elten, Danny Pouw, Floris Woudenberg, Thom vd Kleij, Wilbert van Elten, Robert Leemburg en Robert van den Berg. En natuurlijk de fietsenchauffeurs Richard van Emmerik en Erwin Schouten.

Tenslotte nog een bedankje richting Frans vd Kleij en Cees Verweij om wederom de vrachtwagen en aanhanger ter beschikking te stellen.

De Kampleiding