Beste leiders en scheidsrechters,

Vanaf het nieuwe seizoen gaan we weer een stapje verder en kan het Digitaal Wedstrijd Formulier ingevuld worden met de KNVB wedstrijdzaken app(te downloaden in de app store). In die app kun je waar je maar wilt op welk tijdstip je wilt het team invullen en aanpassen. Ook de scheidsrechter zal via die app de spelers controleren. Dat betekent ook dat de spelerspassen niet meer nodig zijn. Deze zijn vanaf het nieuwe seizoen allemaal digitaal. In onderstaande links wordt door de KNVB feilloos uitgelegd hoe je te werk gaat met de wedstrijdzaken app. Het is de moeite waard om dit voor aanvang van het nieuwe seizoen even te bekijken.

Spelerspascontrole door de scheidsrechter:

Wedstrijdverloop vastleggen door de scheidsrechter:

Speler opgaaf door de leider/coach/trainer:

En dan nog dit. Het dispensatiereglement is ook veranderd. Vanaf het nieuwe seizoen mag je bij elftallen maximaal 3 en bij zeventallen maximaal 2 dispensatie spelers inzetten. Dat is nog hetzelfde. Maar deze dispensatie spelers mogen variabel zijn. Je kunt elke wedstrijd een andere dispensatiespeler inzetten. Voorheen waren dat van te voren gekozen namen, maar nu kun je dus per week kijken welke dispensatiespeler(een speler die 1 jaar ouder is dan de leeftijd van het team)je inzet.

Als er vragen zijn, kun je ze via wedstrijden@vvderijnstreek.nl stellen.