VV de Rijnstreek en Wim Dullemond hebben voor de winterstop nog een akkoord bereikt voor een verlenging van zijn contract. Ondanks de matige resultaten in de eerste seizoenshelft ziet Dullemond voldoende perspectief en is hij van mening bezig te zijn met een proces. De eerste resultaten van dit proces komen al naar boven. Ook de club en de spelers zijn erg blij met de verlenging. Het brengt zekerheid en rust en de spelers zien het in Dullemond zitten.

Wim Dullemond heeft het eerste half jaar geëvalueerd en wil dit graag met jullie delen:

Overzicht 1e helft seizoen 2016-2017 selectie v.v. de Rijnstreek

Bij deze wil ik als trainer van de selectie even een kort verslag schrijven over de 1e helft van het lopende seizoen. Begin augustus werd er begonnen met de voorbereiding met een gering aantal spelers omdat er een flink aantal spelers nog genoten van hun vakantie. Er werd met veel overgave getraind en halverwege augustus stond de eerste oefenwedstrijd op het programma. Het was even een ding om genoeg spelers bij mekaar te krijgen maar dit lukte en in deze wedstrijd tegen SPV werd er nipt verloren. Hierna kwamen de 3 bekerwedstrijden die helaas allemaal met duidelijke cijfers werden verloren.

Er waren hierna weer een aantal spelers terug van vakantie en werden de trainingsavonden gelukkig beter bezocht. In de eerste competitiewedstrijden tegen Bergambacht en Moerkapelle werd er met 1 doelpunt verschil verloren waar we wel recht hadden op minimaal 2 punten. Ondanks deze 2 positieve wedstrijden volgden er een paar stevige nederlagen waarbij we met een aantal langdurige blessures en schorsingen te maken kregen. Dit is voor een kleine vereniging als vv. de Rijnstreek best lastig om op te vangen. Gelukkig waren een aantal A-junioren en spelers van het 2e elftal bereid om het 1e elftal aan te vullen.

Na 10 wedstrijden stonden we nog steeds op  0 punten en om dan gemotiveerd te blijven is lastig. Gelukkig werd de groep weer compleet en dit was ook te zien in de 3 resterende wedstrijden voor de winterstop. Hierin werd er tegen Kamerik (uit) 3-3, Gouda (thuis) 2-2 gelijkgespeeld en de laatste wedstrijd bij Alphia met 4-3 verloren. In deze wedstrijden werd wel steeds een voorsprong uit handen gegeven wat vooral kwam door een gebrek aan conditie (!).

Het 2e elftal draait in deze competitie in de bovenste regionen mee. Door 2 onnodige nederlagen tegen Rohda en Sportief werd een nog  hogere positie weggegooid. Ook voor dit elftal is een hogere trainingsopkomst nodig om in de 2e helft tot een nog betere positie te komen.

De conclusie van deze 1e helft van het seizoen is dat we meer trainingsarbeid aan de dag moeten leggen voor beide elftallen. Ik als trainer heb een positief gevoel hierover omdat het plezier voorop moet staan maar we wel een groter belevingsgevoel moeten hebben voor het spelen in de selectie.

Ik wil iedereen fijne feestdagen toewensen en een goed begin voor 2017.

Tot dinsdag 3 januari 2017 op de 1e training aanvang 20.00 uur.

Sportieve groet,

Wim Dullemond