Een bericht voor onze vrijwilligers voor de jeugd:

Op de ledenvergadering hebben we het gehad over de VOG, Verklaring Omtrent Gedrag. In de huidige sportwereld is het heel normaal geworden dat er een VOG van alle vrijwilligers wordt aangevraagd. Dit heeft te maken met een aantal incidenten die gebeurd zijn in de maatschappij en ook met het feit dat wij onze vrijwilligers ten alle tijden willen koesteren en beschermen. In de ledenvergadering is dan ook besloten dat we een VOG willen aanvragen voor alle trainers en leiders die zich inzetten voor de jeugd. De samenwerking gaat op basis van vertrouwen en wij zijn er ook van overtuigd dat wij goede vrijwilligers hebben met het hart op de juiste plaats. Toch is het voor de club belangrijk dat we voor alle trainers en leiders een VOG in de kast hebben. Dat schept toch een stuk zekerheid en veiligheid. Wij doen er namelijk alles aan om onze jeugd in een veilig en prettig klimaat te laten voetballen.

De procedure is in de informatiefolder te vinden (voorlichtingsfolder vrijwilligers – website (1).) Wij als club doen altijd de eerste stap en je krijgt vanzelf een mail met een link naar het aanvraagformulier. Daar hebben we wel enkele gegevens vooraf van je nodig en deze kunnen gemaild worden naar jeugd@vvderijnstreek.nl

1. Achternaam
  2. Burgerservicenummer(BSN)
  3. Email adres
  4. Geboortedatum

In 2014 kunnen we alle kosten nog declareren bij het NOC/NSF, dus kost het ons en jou uiteindelijk niets. Het is de bedoeling dat je zelf de VOG verder aanvraagt en de kosten eerst voorschiet. We zullen je vanzelf de half ingevulde aanvraagformulieren naar u toe zenden met de link naar het formulier. Na afhandeling en bij inlevering van het VOG bij de vereniging kunt u via de penningmeester de kosten declareren bij De Rijnstreek.

Lees eerst de informatiefolder goed door en we hopen dat iedereen aan ons verzoek wil voldoen om zo snel mogelijk deze VOG’s op de club te krijgen. Mocht je bezwaar hebben, dan kun je altijd contact opnemen via dit mail adres. Maar we gaan ervanuit dat we in het belang van de club en de jeugd deze stap nemen. Het is ook een bescherming voor de leiders en trainers.

Via onderstaande links kun je nog meer informatie vinden.

www.nocnsf.nl/vog

www.vvderijnstreek.nl

Met vriendelijke groet,

VV De Rijnstreek

Heb je hulp nodig, meld het dan!!